צפו • 30 מתפללים הסתננו לקבר יוסף בשכם, הוכו והושפלו ע"י פלסטינים

קובי פינקלר 2 Comment on צפו • 30 מתפללים הסתננו לקבר יוסף בשכם, הוכו והושפלו ע"י פלסטינים
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

קבוצה של 30 אנשים, נכנסו הלילה לקבר יוסף הצדיק בשכם, ללא תיאום עם כוחות הביטחון. הם זוהו ע"י מקומיים, שהחלו להתגודד סביב רכביהם, הוציאו את היהודים והפליאו בהם מכות. שוטרי הרש"פ הוזעקו למקום, ותיאמו עם כוח צה"ל שנכנס למקום וחילץ את הקבוצה בשלום.

חמשה מהמתפללים הועברו לחקירה בתחנת משטרת אריאל. עורך דינם איתמר בן גביר אמר "אני דורש מהמשטרה לפנות את מרשיי באופן מיידי לטיפול רפואי. לא יכול להיות שלאחר הטראומה הקשה שחוו הערב, המשטרה עוד תחזיק בהם כאשר הם זקוקים לטיפול. יש לבצע מעצרים נגד המחבלים עם מדים המכונים שוטרים פלסטינים. שוב הוכח כי מי שנתן להם נשק שיחק בחיים של תושבי ישראל".

בליל שישי האחרון, נכנסו פורעים פלסטינים למתחם הקבר בשכם, והעלו אותו באש. המעשה הברברי עורר תגובות כואבות בישראל, ומרכז פעולות צה"ל בשטחים, פעל לרתום את הרש"פ לתקן את הנזקים, דבר שככה"נ מתבצע כבר בשטח.

דובר המשטרה מסר: "במהלך הלילה נכנסו כ 30 תלמידי ישיבת שערי חסד בירושלים למתחם קבר יוסף בשכם ללא תיאום ביטחוני וכתוצאה מכך הותקפו ואחד מהרכבים הוצת סמוך למתחם הקבר. מחקירה ראשונית עולה כי לטענתם נכנסו בהנחית הרב שלהם על מנת לצבוע את מתחם הקבר לאחר שנישרף ביום שישי לפנות בוקר. בהגיעם למקום חיכו להם שוטרי הרש"פ והחלו לדרוך עליהם נשקים להשפיל אותם ולתקוף אותם עם אלות ומקלות והכו אותם עם הנשקים.

"לאחר מספר דקות הגיע למקום המון זועם והחל להכות אותם. רוב תלמידי הישיבה הצליחו לברוח מהמקום ונתפסו חמישה, שלושה קטינים ושני בגירים אשר הוסגרו לידי הצבא שנכנס לחלץ אותם. החמישה הועברו לטיפול חקירות מרחב שומרון של מחוז ש"י, שם נחקרו בחשד להפרת הוראה חוקית.

"חמשת הפצועים חבולים בכל חלקי גופם והם קיבלו טיפול רפואי במקום על ידי תאג"ד צבאי. החמישה יועברו לבדיקת מצבם הגופני בבית החולים ולאחר מכן לדיון בבימ"ש לצורך הארכת מעצרם".

במשטרה מדגישים כי: "כניסת ישראלים לשטחי A מסכנת חיים. לא פעם הזהרנו את הציבור וגם עכשיו אנחנו חוזרים ומזהירים. חל איסור מוחלט להיכנס לשטחים אלו וזו הפרת צו בנוסף לרמת הסיכון. כניסתם הלילה של תלמידי הישיבה חסרת אחריות ותוצאות האירוע יכלו להסתיים באופן טרגי, במיוחד בימים מתוחים אלו".

מלשכתו של הרב שמואל רבינוביץ, רב הכותל והמקומות הקדושים נאמר בתגובה: "רב הכותל המערבי ובמקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שליט"א מגנה את כניסתם של המתפללים הלילה לקבר יוסף ללא תיאום עם צה"ל. מדובר במעשה טירוף שאין לו היתר הלכתי כלשהו. אנשים אלה מסכנים את חייהם ומסכנים את כולנו אם ח"ו יחטפו בידי בני עוולה. יש להוקיע את מעשיהם ולפעול כנגד מעשים חמורים אלו".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מסכנים את חייהם וחיי החיילים פשוט משוגעים

  2. 1

    מטומטמים- מה עם ונישמרתם מאוד לנפשותיכם?!?! מדאורייתא!!!